The Application of Marketing Mix Strategy in Increasing the Percentage of Customer Interest in Funding Products at BSI KCP Situbondo A Yani
Abstract
Keywords
References
Abubakar, R. (2018). Manajemen Pemasaran. Alfabeta.
Anisa, I. N., & Oktafia, R. (2021). Penerapan Strategi Marketing Mix Dalam Meningkatkan Jumlah Funding dan Lending di BMT Harapan Umat Sidoarjo. Jurnal Tabarru’: Islamic Banking and Finance, 4(1), 113–126.
Arikunto, S. (2018). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. PT. Rineka Cipta.
Arikunto, S. (2020). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. PT. Rineka Cipta.
Grace, M., Syarif, A., Erlangga, H., Nurjana, & Sunarsi, D. (2022). Strategi Pemasaran Konsep, Teori dan Implementasi. Pascal Books.
Kasmir. (2018). Analisis Laporan Keuangan. PT. Raja Grafindo Persada.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Prinsip-prinsip Marketing (7th ed.). Salemba Empat.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Manajemen Pemasaran Jilid I. Erlangga.
Mukaromah, H., & Rani, W. S. (2021). Analisis Marketing Mix Terhadap Produk Tabungan Bank BRI Syariah Kcp Kebumen. Ulumuddin: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 11(2), 225–236.
Nurhayani, D. S. (2019). Strategi Pemasaran Kontemporer. CV. Penerbit Qiara Media.
Pandia, F. (2012). Manajemen Dana dan Kesehatan Bank. Rineka Cipta.
Prawiramulia, G., & Harsono, L. D. (2014). Pengaruh Kualitas Mobile Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Mandiri (Studi Pada Pengguna Mandiri Mobile di Kota Bandung). eProceedings of Management, 1(3).
Sa’diyah, K., Hasbiyah, W., & Suhatman, Z. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Syariah di Bank SDI KC Ciputat. Madani Syariah, 5(2), 121–131.
Saleh, M. Y., & Said, M. (2019). Konsep dan Strategi Pemasaran. CV. Sah Media.
Sari, E. D. K., Nur, M., Rosadi, M., & Bahri, S. (2020). Literasi Keagamaan Mahasiswa Di Perguruan Tinggi Keagamaan Islam Negeri Uin Syarif Hidayatullah Jakarta. Emanasi: Jurnal Ilmu Keislaman Dan Sosial, 3(1), 21–52.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R & D. Alfabeta.
Sukotjo, H., & Radix, S. A. (2018). Analisa Marketing Mix-7P (Produk, Price, Promotion, Place, Partisipant, Process, dan Physical Evidence) terhadap Keputusan Pembelian Produk Klinik Kecantikan Teta di Surabaya. Jurnal Mitra Ekonomi Dan Manajemen Bisnis, 1(2), 216–228.
Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran. CV. Andi Offset.
Tjiptono, F., Chandra, G., & Adriana, D. (2017). Pemasaran Strategik “Mengupas Topik Utama Pemasaran Strategik, Branding Strategy, Customer Satisfaction, Strategi Kompetitif, Hingga E-Marketing.” CV. Andi Offset.
Ulfa, B. T. (2022). Efektivitas Bauran Pemasaran Terhadap Tingkat Jumlah Nasabah Produk Bsi Tabungan Haji Indonesia Dimasa Pandemi Covid-19 Dalam Perspektif Ekonomi Islam (Studi Pada Bank Syariah Indonesia Kcp Pringsewu A.Yani 1). UIN Raden Intan Lampung.
Article Statistic
Abstract view : 113 timesPDF views : 35 times
Dimensions Metrics
How To Cite This :
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Muh Hamzah, Mohammad Syaiful Suib, Farisa Irwayu