PENERAPAN PENGGUNAAAN LAGU UNTUK MENGENALKAN ENGLISH BASIC SKILLS PADA NUMERASI DI SDN BINOR
AbstractNowadays, English has become a second language which is used in many schools. However, it is often difficult to implement it, one of the factors is the use of inappropriate methods or learning that occurs monotonously. The aim of this research is to make it easier for students to learn basic English skills, especially numeracy, using songs as a learning media. The design used in this research is action research which consists of problem identification, design, action implementation and analysis stages. Data was collected by observing and taken from the results of the pre-test and post-test of grade 1 students at SDN Binor. The results of the research showed that all students experienced an increase in their results so it can be concluded that the use of songs is effective in introducing shapes in English. Keywords: Use of songs; Numeracy; English Basic Skills; |
Keywords
Full Text:
References
Riani. (2014). Dominasi Bahasa Inggris pada Nama Badan Usaha di Yogyakarta.
Yulia Agustin. (2011). KEDUDUKAN BAHASA INGGRIS SEBAGAI BAHASA PENGANTAR DALAM DUNIA PENDIDIKAN.
Aulia, V. (2019). 359 Refleksi Pelaksanaan Pembelajaran pada Praktik Mengajar Mahasiswa di Jenjang SD Sederajat untuk Mata Pelajaran Bahasa Inggris. BRILIANT: Jurnal Riset Dan Konseptual, 4(3). https://doi.org/10.28926/briliant
Yamin, M. (2017). METODE PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS DI TINGKAT DASAR. Pendidikan Guru Sekolah Dasar (PGSD) Universitas Syiah Kuala JURNAL PESONA DASAR, 1(5), 82–97.
Qori Fatima, W., Khairunisa, L., Chandra Priatna, D., Prihatminingtyas, B., & Tribhuwana Tunggadewi Malang, U. (2019). PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS MELALUI MEDIA GAME PADA PANTI ASUHAN AL MAUN DI DESA NGAJUM. Seminar Nasional Sistem Informasi.
Subekti, A. S., & Rumanti, M. R. (2020). Pelatihan Bahasa Inggris untuk Guru Sekolah Dasar di Yogyakarta di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 5(4), 1077–1086. https://doi.org/10.30653/002.202054.518
Karya Abdi, J., Asri Humaira, M., Halim Sudjani, D., Febriani Sya, M., Indra, S., Syamsudin, D., & Khotamir Rusli, R. (2021). Penguatan Literasi Siswa Melalui Story Telling Bahasa Indonesia, Bahasa Inggris, Bahasa Arab Di Sekolah Menengah Pertama
Eny, M. (2020). PENINGKATAN KEMAMPUAN BAHASA INGGRIS SISWA SEKOLAH DASAR MELALUI PROGRAM TERAS BELAJAR
Kusumawardhani, P. (2017). The analysis of errors of omission in english narrative composition made by EFL students. JELE (Journal of English Language and Education), 3(2), 84-96.
Nisa, K., & Suyitno, I. (2017). Kesalahan penggunaan bahasa Indonesia dalam teks terjemahan mahasiswa. BASINDO: jurnal kajian bahasa, sastra Indonesia, dan pembelajarannya, 1(1), 1-13.
Wijayanti, Palupi Sri. Pengembangan bahan ajar digital bahasa inggris matematika dengan bantuan videoscribe melalui e-learning. Union 6.2 (2018): 356794.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Ayu Riyadul Fitri, Astutik Astutik, Erma Yulianti
Prosiding Seminar Nasional Hi-Tech (Humanity, Health, Technology) diterbitkan oleh Lembaga Penerbitan, Penelitian, dan Pengabdian kepada Masyarakat (LP3M) Universitas Nurul Jadid, Paiton, Probolinggo, Jawa Timur, Indonesia. Telp: 082318007953. Email: prosiding.hitech@gmail.com