PROFILE OF PANCASILA RAHMATAN LIL 'ALAMIN STUDENTS FROM AL-QUR'AN HADITH PERSPECTIVE: ANALYSIS OF THOMAS LICKONA'S CHARACTER EDUCATION THEORY
Abstract
References
Akhmadi, A. (2019). Moderasi Beragama dalam Keragaman Indonesia. Jurnal Diklat Keagamaan, 13(2), 45-55.
Alim, M. S., & Munib, A. (2021). Aktualisasi Pendidikan Moderasi Beragama di Madrasah. Progress, 9(2), 263-285
Aziz, A., & Hasanah, U. (2022). Penguatan Profil Pelajar Pancasila melalui Pendidikan Karakter Berbasis Nilai-Nilai Islam di Madrasah Ibtidaiyah. Journal of Education and Learning Sciences, 2(2), 1–14. https://jurnal.gerakanedukasi.com/index.p hp/gerasi/article/view/19
Aswaruddin, A., Ajrina, N., Azizi, A. R., Putri, E., Aisyah, Y., & Situmorang, H. S. B. (2024). Manajemen kinerja dalam Meningkatkan Advantage Competition pada SD–IT Tahfizil Qur'an Yayasan Islamic Center Sumatera Utara (YIC SU). Jurnal Pendidikan Tambusai, 8(1), 4034-4041.
Dwi Saputra, Y., & Ramlan, R. (2021). Penerapan Prinsip Self Determination terhadap Pembentukan Negara Kosovo Ditinjau dari Perspektif Hukum Internasional. Uti Possidetis: Journal of International Law, 1(2), 193–223. https://doi.org/10.22437/up.v1i2.9867
Kahfi, A. (2022). Implementasi profil pelajar Pancasila dan Implikasinya terhadap karakter siswa di sekolah. Dirasah: Jurnal Pemikiran dan Pendidikan Dasar Islam, 5(2), 138–151. https://doi.org/10.51476/dirasah.v5i2.402
Kusumawati, E. (2022). Sosialisasi Kurikulum Merdeka Belajar Untuk Mewujudkan Profil Pelajar Pancasila Di Jenjang Sekolah Dasar di Sd Al-Islam 2 Jamsaren Surakarta. Bernas: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(4), 886– 893. https://doi.org/10.31949/jb.v3i4.3483
Mufid, Muchammad. (2023). Penguatan Moderasi Beragama Dalam Proyek Profil Pelajar Rahmatan Lil ‘Alamin Kurikulum Merdeka Madrasah. QuranicEdu: Journal of Islamic Education, 2(2), 141-154.
Naemuddin, R. (2022). Internalisasi Nilai-Nilai Pendidikan Agama di Sekolah: Perspektif Manajemen Pendidikan Islam. Journal of Educational Management Research, 1, 82–94.
Saiful. (2023). Pendidikan Karakter: Perspektif Al-Ghazali dan Thomas Lickona. Islamuna: Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 4(1), 1-15.
Shihab, M. Q. (2005). Tafsir Al-Mishbah (Vol. 7). Jakarta: Lentera Hati.
Sulastri, S., Syahril, S., Adi, N., & Ermita, E. (2022). Penguatan pendidikan karakter melalui profil pelajar pancasila bagi guru di sekolah dasar. JRTI (Jurnal Riset Tindakan Indonesia), 7(3), 583. https://doi.org/10.29210/30032075000
Article Statistic
Abstract view : 93 timesPDF views : 68 times
Dimensions Metrics
How To Cite This :
Refbacks
- There are currently no refbacks.