Challenges of Online Learning During the Covid-19 Pandemic in Madrasah
Abstract
Keywords
References
Arifa, F. N. (2020). Tantangan pelaksanaan kebijakan belajar dari rumah dalam masa darurat covid-19. Info Singkat: Kajian Singkat Terhadap Isu Aktual Dan Strategis, 7(1), 13–18.
Hamedoğlu, M. A. (2019). The Use of Information and Communication Technologies in Classroom Management in Primary Schools. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 7(4), 145–154.
Huang, R. H., Liu, D. J., Tlili, A., Yang, J. F., & Wang, H. (2020). Handbook on Facilitating Flexible Learning during Educational Disruption: The Chinese Experience in Maintaining Undisrupted Learning in COVID-19 Outbreak.
Lestariyanti, E. (2020). Mini-Review Pembelajaran Daring Selama Pandemi Covid-19: Keuntungan Dan Tantangan. Jurnal Prakarsa Paedagogia, 3(1). https://doi.org/10.24176/jpp.v3i1.4989
Madrim, S. (2020, April). KPAI: Siswa keluhkan pembelajaran berat di tengah wabah corona. VOA Indonesia.
Puspaningtyas, N. D., & Dewi, P. S. (2020). Persepsi Peserta Didik Terhadap Pembelajaran Berbasis Daring. Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif (JPMI), 3(6), 703–712. https://doi.org/10.22460/jpmi.v3i6.703-712
Putria, H., Maula, L. H., & Uswatun, D. A. (2020). Analisis Proses Pembelajaran dalam Jaringan (DARING) Masa Pandemi Covid- 19 Pada Guru Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 861–870. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.460
Satriawan, Y. (2020, May). Hardiknas: Belajar di rumah, berdamai dengan tekonologi di tengah pandemi. VOA Indonesia
Sister Buulolo, Kual, N., Sina, R. M., & Siburian, H. H. (2020). Pembelajaran Daring: Tantangan Pembentukan Karakter dan Spiritual Peserta Didik. PEADA’ : Jurnal Pendidikan Kristen, 1(2), 129–143. https://doi.org/10.34307/peada.v1i2.21
Sobron, A. ., Bayu, Rani, & S., M. (2019). Pengaruh Daring Learning terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Sekolah. Prosiding, 1(1), 1–5. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/338713765_Pengaruh_Daring_Learning_terhadap_Hasil_Belajar_IPA_Siswa_Sekolah_Dasar
Sulfemi, W. B. (2020). Pengaruh Rasa Percaya Diri Dan Gaya Kepemimpinan Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru. Nidhomul Haq : Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(2), 157–179. https://doi.org/10.31538/ndh.v5i2.557
Surahman, E., Santaria, R., & Setiawan, E. I. (2020). Tantangan Pembelajaran Daring di Indonesia. Journal of Islamic Education Management, 5(2), 94–95.
Wahyono, P., Husamah, H., & Budi, A. S. (2020). Guru profesional di masa pandemi COVID-19: Review implementasi, tantangan, dan solusi pembelajaran daring. Jurnal Pendidikan Profesi Guru, 1(1), 51–65. Retrieved from http://ejournal.umm.ac.id/index.php/jppg/article/view/12462
Wahyuni, D., Rahim, R., & Hayati, N. (2020). Analisis Kepemimpinan Kepala Sekolah Dan Lingkungan Kerja Terhadap Kinerja Guru Tingkat SMK. E-Mabis: Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis, 21(1), 71–78. https://doi.org/10.29103/e-mabis.v21i1.470
Zhafira, N. H., Ertika, Y., & Chairiyaton, C. (2020). Persepsi Mahasiswa Terhadap Perkuliahan Daring Sebagai Sarana Pembelajaran. Jurnal Bisnis Dan Kajian Strategi Manajemen, 4(1), 37–45. https://doi.org/10.35308/jbkan.v4i1.1981
Article Statistic
Abstract view : 61 timesPDF views : 41 times
Dimensions Metrics
How To Cite This :
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Mohammad Mohammad
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.