MEDIA PUBLIKASI HUMAS DALAM PENDIDIKAN
AbstractThe effort to build good relations with the media is one way to make the institution's image better. Media use activities are carried out to influence the public to achieve organizational goals. Mass media is usually used by organizations or educational institutions to build the image of the institution.In order to be able to perform its functions properly, the role of public relations must be carried out by competent people in their fields. A publicist must be smart in choosing publications, so that the intent to be conveyed to the public can be appropriate and on target. Although the public relations and mass media have a mutually beneficial relationship, there are some things that need to be considered so that especially for educational institutions that have the aim of publishing educational institutions so that a good relationship between public relations and mass media is maintained.
|
Full Text:
References
Abbas, F., & Pasallo, S. (2013). Peran Media Massa Cetak (Koran) dalam Meningkatkan Pariwisata Danau Dua Rasa (Labuan Cermin), Berau. eJournal Ilmu Komunikasi, 1(4), 94.
Adhrianti, L. (2016). Digitalisasi Public Relations bagi Penguat Citra Pemerintah Daerah. In Seminar Nasional Komunikasi 2016 (p. 116).
Afkarina, N. U. R. I. (2018). Strategi komunikasi humas dalam membentuk public opinion lembaga pendidikan. Jurnal Idaarah, 2(1), 50–63.
Anom, E. (2004). Public relations dalam kegiatan marketing. Jurnal Komunikologi, 1(1), 1–5.
Aras, M. (2014). KEGIATAN GOVERNMENT PUBLIC RELATION DALAM MEMBANGUN KOMUNIKASI DENGAN DUNIA PERS : STUDI KASUS HUMAS PEMERINTAH KOTA ADMINISTRASI JAKARTA TIMUR. Humaniora, 5(2), 1056–1065.
Ardhoyo, T. E. (2013). Peran dan Strategi Humas (Public Relations) dalam Mempromosikan Produk Perusahaan. Jurnal Ilmiah WIDYA, 1(1), 16.
Artis. (2011). Strategi Komunikasi Public Relation. Jurnal Sosial Budaya, 8(2), 186.
Baharun, H. (2016). Manajemen Kinerja dalam Meningkatkan Competitive Advantage pada Lembaga Pendidikan Islam. Jurnal at - Tajdid, 5(2), 244.
Diana. (2010). Strategi Pemilihan Media yang Efektif dalam Mengkomunikasikan Perusahaan pada Customer Di Panorama Tours.
DPRRI. (2008). Undang - Undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2008 tentang Keterbukaan Informasi Publik.
Dwi, E., & Watie, S. (2011). Komunikasi dan Media Sosial ( C ommunications and Social Media ). The Messenger, 3(1), 69.
Farihanto, M. N. (2104). DAN WARTAWAN ( Studi Kasus Strategi Hubungan Media di Bidang Humas dan Protokoler Universitas Ahmad Dahlan ). Jurnal Komunikasi Profetik, 7(2), 53–64.
Griessner, C. (2012). News Agencies and Sosial Media: A Relationship with A Future.
Herlina, S. (2015). Strategi komunikasi humas dalam membentuk citra pemerintahan di kota malang. JISIP: Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu POlitik, 4(3), 499.
Indrioko, E. (2015). Membangun Citra Publik dalam Lembaga Pendidikan Islam. UNIVERSUM, 9(2), 267.
Ishak, A. (2012). Peran Public Relations dalam Komunikasi Organisasi. Jurnal Komunikasi, 1(4), 373–380.
Kholisoh, N. (2015). Strategi Komunikasi Public Relations dan Citra Positif Organisasi ( Kasus Public Relations Rumah Sakit “ X ” di Jakarta ). Jurnal Ilmu Komunikasi, 13(3), 195–209.
Marhaeni, M. & D. (2016). Konstruksi Prinsip Kinerja Public Relations Dalam Pandangan Syariat Islam. The Messenger, 8(2), 24.
Musyarrofah, M. (2018). Peran humas dalam pengembangan pendidikan tinggi. Jurnal Idaarah, 2(1), 293–304.
Raharjo, R. S. (2016). MEDIA RELATIONS DI MEDIA MASSA ( Analisis Deskriptif Kualitatif Terhadap Kegiatan Media Relations TVRI Yogyakarta dan Jogja TV ). Profetik Jurnal Komunikasi, 9(2), 1–14.
Rahmat, A. (2016). Manajemen Humas Sekolah (1st ed.). Yogyakarta: Media Akademi.
Rahutomo, A. N. (2013). Strategi Humas Pelayanan Publik PT PLN di Samarinda. eJournal Ilmu Komunikasi, 1(2), 324–340.
Sulistyoningsih. (2017). Strategi humas dan protokol terhadap publikasi kegiatan DPRD DIY. Profetik Jurnal Komunikasi, 10(1), 128.
Surbakti, D. (2015). Peran dan Fungsi Pers Menurut Undang - Undang Pers Tahun 1999 Serta Perkembangannya. Jurnal Hukum Prioris, 5(1), 78.
Toding, B. (2017). PADA BIRO HUMAS DAN PROTOKOL PEMERINTAH, 5(1), 209.
Wahyuni, N. Y. (2018). PENCITRAAN : UPAYA MEMBANGUN PUBLIC OPINION BAGI LEMBAGA PENDIDIKAN ISLAM. Al-Tanzim, 2(1), 64–79.
10.33650/al-tanzim.v2i2.395 |
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Hannah Mahfuzhah, Anshari Anshari