PKM Pelatihan Kosakata Bahasa Inggris melalui Media Audio-Visual bagi Santri di Asrama Excellent Language Organization [EXO] MAN 1 Probolinggo

Mochlis Ekowijayanto(1*), Tiara Ainur Rizki(2), Siti Kholilatul Jannah(3), Sheila Rohmaniyah(4), Nurlailiya Fitriana(5), Rozanatul Hamimah Fauzi(6), Munisa Imamah(7)
(1) Universitas Nurul Jadid
(2) Universitas Nurul Jadid
(3) Universitas Nurul Jadid
(4) Universitas Nurul Jadid
(5) Universitas Nurul Jadid
(6) Universitas Nurul Jadid
(7) Universitas Nurul Jadid
(*) Corresponding Author
DOI : 10.33650/guyub.v2i3.2691

Abstract

English learning from conventional ways to technology-based learning is well known today. It is necessary to know the efforts to use technology against the performance of students. One of the technologies that are currently popular is audio-visual. This training activity aims to improve the vocabulary of students after learning English using audio-visual. The participants of this training are students who live in the excellent language organization [EXO] MAN 1 Probolinggo dormitory. The results of this training activity are expected to provide motivation for students in the use of audio-visual media and can increase a high sense of learning interest and improve vocabulary mastery in English.

Keywords


Learn English, Vocabulary, Audio-Visual

References


Budianto, S. (2019). KOSAKATA BAHASA INGGRIS UNTUK ANAK MELALUI MEDIA. 165–168.

Faizah, N., & Gumiandari, S. (2021). EFEKTIVITAS MEDIA AUDIO DAN VISUAL TERHADAP PEMBELAJARAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS TINGKAT SD ( Studi Kasus Pada TPQ Al-Huda ). 6.

Hasibuan, N. (2013). Kriteria Pemilihan Metode Mengajar dalam Kegiatan Pembelajaran. Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam, 1(1). https://doi.org/10.21274/taalum.2013.1.1.37-48

Lubis, E. (2014). Pengaruh media audio visual terhadap peningkatan kosakata anak usia 4-5 tahun. 1–11.

Misbah, D., Surya, M., & Maskur. (2017). Penggunaan Media Audio Visual Dalam Pembelajaran Yang Berbasis Power Point Model Pop Up Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Materi Kosakata Mata Pelajaran Arab. Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran, 2(September), 404–417.

Ratminingsih, N. M. (2016). Efektivitas Media Audio Pembelajaran Bahasa Inggris Berbasis Lagu Kreasi Di Kelas Lima Sekolah Dasar. JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia), 5(1), 27. https://doi.org/10.23887/jpi-undiksha.v5i1.8292

Sitepu, T., & Rita. (2017). Bahasa Indonesia Sebagai Media Primerkomunikasi Pembelajaran. Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(1), 67–73.

Sueni, N. M. (2019). Metode, Model dan Bentuk Model Pembelajaran. Wacana Saraswati, 19(2), 1–16. Retrieved from https://jurnal.ikipsaraswati.ac.id/index.php/wacanasaraswati/article/view/35

Sultan, M. A., & Subair, A. (2005). Pelatihan peningkatan kosakata Bahasa Inggris menggunakan YouTube. 533–535.


Article Statistic

Abstract view : 69 times
PDF views : 66 times

Dimensions Metrics

How To Cite This :

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.