THINK, PAIR AND SHARE: STRATEGI MENGEMBANGKAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN BACAAN

DOI: https://doi.org/10.33650/edureligia.v3i1.725

Authors (s)


(1) * Syaiful Islam   (Universitas Nurul Jadid Paiton)  
        Indonesia
(*) Corresponding Author

Abstract


Classroom Action Research was used in this study. The aim of this study was to boost students’ reading comprehension. There were 40 students participated. The criteria of succes were 1) the score of average class was ≥70 and more than 50% students get score ≥70, the researcher used test to know this result. And 2) Students enjoyed the teaching and learning process. It was found 3 students were qualified as poor, 17 students were fair, 9 students were good, 9 students were very good and 1 student was excellent. The average score was 75.85. The students felt comfortable in the teaching and learning process


Keywords

think, pair and share



Full Text: PDF



References


Bintari, NLGRP, Sudiana, IN, & Putrayasa, IB (2014). Pembelajaran Bahasa Indonesia Berdasarkan Survei Saintifik (Problem Based Learning) Kurikulum 2013 di Kelas VII SMP Negeri 2 Amlapura. Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia, 3(1).

Bonow, RO, Carabello, BA, Chatterjee, K., De Leon, AC, Faxon, DP, Freed, MD, ... O'Gara, PT (2006). ACC / AHA 2006 pedoman untuk pengelolaan pasien dengan penyakit katup jantung: laporan dari American College of Cardiology / American Heart Association Task Force pada Praktek Pedoman (menulis Komite untuk merevisi pedoman 1998 untuk pengelolaan pasien dengan penyakit katup jantung) dikembangkan bekerjasama dengan Society of Cardiovascular Anesthesiologists yang didukung oleh Society for Cardiovascular Angiography and Interventions dan Society of Thoracic Surgeons. Jurnal American College of Cardiology, 48(3), e1 – e148.

Brown, D. (2001). H. 2001. Mengajar oleh Prinsip. Pendekatan Interaktif untuk Pedagogi Bahasa. White Plains, NY: Pearson Education.

Mobil, WD (2007). Efek menggunakan think pair share selama pelajaran membaca yang dipandu. Universitas Waikato.

Davenport, TH, & Prusak, L. (1998). Pengetahuan kerja: Bagaimana organisasi mengelola apa yang mereka ketahui. Harvard Business Press.

Illich, I. (1972). Alternatif ke sekolah.

Jacobs, HL (1981). Menguji Komposisi ESL: Pendekatan Praktis. Program Komposisi Bahasa Inggris. ERIC.

Johnson, DW, Johnson, RT, & Smith, KA (1998). Pembelajaran aktif: Kerjasama di ruang kelas. ERIC.

Kemper, S., Jackson, JD, Cheung, H., & Anagnopoulos, CA (1993). Meningkatkan pemahaman membaca orang dewasa. Proses Wacana, 16(4), 405–428.

Latief, MA (2009). Penelitian Tindakan Kelas dalam Pembelajaran Bahasa. Universitas Negeri Malang. (Online) (http: // sastra. Um. Ac. Id.

Lyman, FT (1981). Diskusi kelas yang responsif: Dimasukkannya semua siswa. Mainstreaming Digest, 109, 113.

Marliasari, S. (2017) Pengajaran Membaca Comprehension Dengan Menggunakan Teknik Skimming Dan Scanning Untuk Siswa Kelas 10 Dari Sman 1 Gelumbang. English Community Journal, 1(2), 109-122 .Nolte

, RY, & Singer, H. (1985). Aktif Pengajaran proses membaca pemahaman dan dampaknya pada membaca prestasi The ReadingGuru, 39(1), 24-31

pemahaman:....Tuan, LT (2010) Menanamkan pembelajaran kooperatif menjadi EFL kelas Pengajaran BahasaInggris, 3(2 ), 64.


Article View

Abstract views : 270 times | PDF files viewed : 221 times

Dimensions, PlumX, and Google Scholar Metrics

10.33650/edureligia.v3i1.725


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Syaiful Islam

Creative Commons License
 

Edureligia : Jurnal Pendidikan Agama Islam
Published by Fakultas Agama Islam, Universitas Nurul Jadid, Probolinggo, East Java, Indonesia.