Ahmadi, & Ilmiani, A. M. (2020). The Use of Teaching Media in Arabic Language Teaching During Covid-19 Pandemic. Jurnal Dinamika Ilmu, 20(2), 307-322. https://doi.org/10.21093/di.v20i2.2515
Akmal. (2019). Lebih Dekat dengan Industri 4.0. Yogyakarta: Deepublish Publisher.
Arif, M. & Sulistianah. (2019). Problems in 2013 Curriculum Implementation for Classroom Teachers in Madrasahh Ibtidaiyah. Al-Ibtida: Jurnal Pendidikan Guru MI, 6(1), 110–123. https://doi.org/10.24235/al.ibtida.snj.v6i1.3916
Arifin, Z. (2018). Manajemen Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam: Teori dan Praktik. Yogyakarta: Prodi MPI FTIK UIN SUKA Yogyakarta.
Asfiyah, S. (2021). Implementasi Penilaian Berbasis High Order Thinking Skills dalam Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis dan Kreatif pada Mata Pelajaran PAI dan Budi Pekerti. Quality: Journal of Empirical Research in Islamic Education, 9(1), 103-120.
Barak, M., & Dori, Y. J. (2017). Enhancing Higher Order Thinking Skills Among Inservice Science Teachers Via Embedded Assessment. Journal of Science Teacher Education, 20(5), 459–474.
Fanani, M. Z. (2018). Strategi pengembangan soal hots pada kurikulum 2013. Edudeena: Journal of Islamic Religious Education, 2(1). 57-76. https://doi.org/10.30762/ed.v2i1.582
Ferriswara, D. (2020). Merdeka Berpikir: Catatan Harian Pandemi Covid-19. Jawa Timur: Unitomo Press.
Fitriani, C., AR, M., & Usman, N. (2017). Kompetensi Profesional Guru dalam Pengelolaan Pembelajaran di MTs Muhammadiyah Banda Aceh. Jurnal Magister Administrasi Pendidikan, 5(2), 88-95.
Harto, K. & Tastin. (2019). Pengembangan Pembelajaran PAI Berwawasan Islam Wasatiyah. Jurnal At-Ta’lim, 18(1), 89-110.
Haryanto. (2020). Evaluasi Pembelajaran. Yogyakarta: UNY Press.
Hasanah, Uswatun & Hasanah, Faridatul Ida. (2021). Internalisasi Pemahaman Moderasi Multikultural dalam Pendidikan Islam Masa New Normal. Attanwir: Jurnal Keislaman dan Pendidikan, 12(1), 32-50.
Hazin, M., & Rahmawati, N. W. D. (2021). Kebijakan Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam (Studi Histori Dan Regulasi Di Indonesia). Evaluasi: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(2), 293-310.
I, J. Y., & Son, J.-W. (2020). Preservice Teachers’ Lesson Plan Adaptation for Emergent Bilinguals. The New Educator, 16(3), 247–264.
Ilmiani, A. M., Hamidah, Wahdah, N., & Mubarak, M. R. (2020). The Implementation of Semester Learning Plan (RPS) on Maharah Istima’ Course By Using Cartoon Story Maker. Lisania: Journal of Arabic Education and Literature, 4(1), 1-22.
Iramdan, & Manurung, L. (2019). Sejarah Kurikulum di Indonesia. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan, 5(2), 88–95.
Mayasari, D. (2020). Program Perencanaan Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Deepublish Publisher.
Mulabbiyah. (2018). Implementasi Kurikulum 2013 pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Berdasarkan KMA Nomor 165 Tahun 2014 di Madrasahh. Jurnal Tatsqif, 16(2), 108–125.
Mulyasa. (2018). Implementasi Kurikulum 2013 Revisi. Jakarta: Bumi Aksara.
Nasution, H. A. & Usman. (2021). Implementasi Nilai Religius Siswa Kelas XI Melalui Pendidikan Agama Islam. Edureligia: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 5(2), 29–140.
Oktavia, S. A. (2021). Profesionalisme Guru dalam Memahami Perkembangan Peserta Didik. Yogyakarta: Deepublish Publisher.
Purba, A. (2021). Pengajar Profesional: Teori dan Konsep. Jakarta: Yayasan Kita Menulis.
Rojak, A., & Hasbiyallah, H. (2021). Peran LPTK dalam Menyiapkan Guru PAI Professional. Edureligia: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 5(2), 1–12. https://doi.org/10.33650/edureligia.v6i1.1932
Salirawati, D. (2018). Smart Teaching: Solusi Menjadi Guru Profesional. Jakarta: Bumi Aksara.
Sani, R. A. (2019). Pentingnya Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi. Tangerang: Tira Smart.
Sarkadi. (2019). Tahapan Penilaian Pembelajaran Berdasarkan Kurikulum 2013. Surabaya: Jakad Media Publishing.
Sinclair, C. (2019). Physical Activity Time as Hidden Curriculum. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 90(5), 1–11.
Sofyan. (2021). Evaluasi dan Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam. Bandung: Media Sains Indonesia.
Solichin, M., & Hasanah, A. N. (2017). Manajemen Kepemimpinan Kurikulum di Madrasahh Tsanawiyah Al-Hidayah Budug Tugusumberejo Peterongan Jombang. Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 197–198.
Suhendar, A. (2021). Guru Pendidik 4.0: Menjadi Guru Kreatif, Inovatif, dan Adaptif di Era Disruptif. Jawa Barat: Jejak Publisher.
Suhendi, S. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Modul Keteladanan Khulafa Al-Rasyidin Berbasis Moderasi. Attractive: Innovative Education Journal, 3(2), 174-184.
Sunaengsih, C. (2017). Pengelola Pendidikan. Sumedang: UPI Sumedang.
Susilo, A., & Sarkowi, S. (2018). Peran Guru Sejarah Abad 21 dalam Menghadapi Tantangan Arus Globalisasi. Historia: Jurnal Pendidik dan Peneliti Sejarah, 2(1), 43-50.
Sutrisno, T. (2019). Keterampilan Dasar Mengajar (The Art of Basic Teaching). Jawa Timur: Duta Media Publishing.
Utama, D. P. (2019). Implementasi Kurikulum 2013 Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam di Sekolah SMAN 1 Bengkulu Tengah. Al-Bahtsu: Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 4(2), 251-258.
Wekerle, C., Daumiller, M., & Kollar, I. (2022). Using digital technology to promote higher education learning: The importance of different learning activities and their relations to learning outcomes. Journal of Research on Technology in Education, 54(1), 1–17.
Winata, K. A. (2020). Moderasi Islam Dalam Pembelajaran PAI Melalui Model Pembelajaran Kontekstual. Ciencias: Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan, 3(2), 82-92.
Yunus, A. Salim. (2018). Eksistensi Moderasi Islam dalam Kurikulum Pembelajaran PAI di SMA. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 9(2), 181-194