Abbas Ali Zarei, F. K. (2016). The Effect of Mnemonic and Mapping Techniques on L2 Vocabulary Learning. Applied Research on English Language, 5(1), 17–32.
Anjomafrouz, F., & Tajalli, G. (2012). Effects of Using Mnemonic Associations on Vocabulary Recall of Iranian EFL Learners over Time. International Journal of English Linguistics, 2(4), 101–114. https://doi.org/10.5539/ijel.v2n4p101
Anshari, F. R. (2018). Dinamika Pembelajaran Kitab Kuning di Madrasah Muallimin UNIVA Medan. ANALYTICA ISLAMICA, 7(1), 32–47.
Ardika, Y., & Sardjana, A. (2016). Efektivitas Metode Mnemonik Ditinjau dari Daya Ingat dan Hasil Belajar Matematika Siswa SMK Kelas X. Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 7(1), 66–73.
Bakken, J. P. (2017). Mnemonic Strategies : Helping Students with Intellectual and Developmental Disabilities Remember Important Information. Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities, 2(2), 1–4.
Bhinnety, M. (2008). Struktur Dan Proses Memori. Buletin Psikologi Fakultas Psikologi Universitas Gadjah Mada, 16(2), 74–88. https://doi.org/10.22146/bpsi.7375
Fasih, P. (2018). The Effects of Mnemonic Vocabulary Instruction on Content Vocabulary Learning of Students. Journal of Language and Education, 4(1), 42–62. https://doi.org/10.17323/2411-7390-2018-4-1-42-62
Fasih, P., Izadpanah, S., & Shahnavaz, A. (2018). The effect of Mnemonic Vocabulary Instruction on Reading Comprehension of Students. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 7(3), 49–59.
Hendra, F. (2018). Peran Organisasi Mahasiswa dalam Meningkatkan Mutu Pembelajaran Keterampilan Berbahasa Arab. Arabiyat : Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 5(1), 103–120.
Muwafiq, Ahmad, S. (2017). Pesantren sebagai Situs Kewarganegaraan dan Pembentukan Budaya Kewargaan di Madura. Jurnal Civics, 14(2), 183–195.
N.S, S. (2005). The Art of Memory dan Estetika Pembelajaran (Implementasi Mnemonic dalam Pembelajaran Bahasa Arab). Ibda’ Jurnal Studi Islam Dan Budaya, 3(2), 275–296.
Ni Md.Widya Mahadiani, I Kmng. Ngr.Wiyasa, M. R. K. (2013). Pengaruh Pendekatan Kontekstual Berbantuan Mnemonic terhadap Hasil Belajar IPS Siswa Kelas VI SD Gugus III Sukawati. Mimbar PGSD Undiksha, 1(1).
Nur Andini Sudirman, A. A. R. (2017). Efektivitas Keyowrd Mnemonic dalam Mempelajari Kosakata. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, 5(2), 226–235. https://doi.org/10.13040/IJPSR.0975-8232.4(7).2496-01
Nurul Hanani. (2017). Manajemen Pengembangan Pembelajaran Kitab Kuning. Realita, 15(2), 1–25.
Panyajamorn, T., Suanmali, S., Kohda, Y., Chongphaisal, P., & Supnithi, T. (2018). Effectiveness of E-learning Design and Affecting variables in Thai Public Schools. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 1–34.
Pasiak, Taufiq, Manajemen Kecerdasan Untuk Memberdayakan IQ, EQ, SQ untuk Kesuksesan Hidup, (Bandung : Mizan, 2003)
Piper, B., Simmons, S., Kwayumba, D., & Oyanga, A. (2018). Examining the Secondary Effects of Mother-tongue Literacy Instruction in Kenya : Impacts on student learning in English , Kiswahili , and mathematics. International Journal of Educational Development, 59(October 2017), 110–127. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2017.10.002
Rasiban, L. M. (2013). Penerapan Student Centered Learning (SCL) melalui Metode Mnemonik dengan Teknik Asosiasi pada Mata Kuliah Kanji Dasar. Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 13(2), 180–189. https://doi.org/10.17509/bs
Rozak, A., & Albantani, A. M. (2018). Desain Perkualiahan Bahasa Arab melalui Google Classroom. Arabiyat : Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 5(1), 83–102.
SGM, Mr., Super Great Memory, (Jakarta : Gramedia Pustaka Utama, 2008).
Sujarwo, S., & Oktaviana, R. (2017). Pengaruh Warna Terhadap Short Term Memory Pada Siswa Kelas VIII SMP N 37 Palembang. Jurnal Psikologi Islami, 3(1), 33–42.
Wijaya, E. K. (2012). Pemanfaatan Modul Mnemonic (Modul Ingatan) dalam Pembelajaran Program Paket C untuk Meningkatkan Hasil Belajar. Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 8(1), 1–11.
Yogia Prihartini, Wahyudi, Aliasar, Mukhayar, U. A. (2018). The Development of Arabic Learning Model by Using Multimedia of Computer at UIN STS Jambi. Al-Ta’lim Joournal , 25 (2), 2018, (135-143), 25(2), 135–143.